Nejen naše vzpomínky a příběhy ze života leteckého

 

Chtěli bychom trochu přiblížit naše začátky i život u své lásky – letectví. Proto zařazujeme na naše stránky vzpomínky těch, kteří jsou ochotní se o ně podělit s ostatními. Vzpomínky a příběhy budou jak od pilotů, tak od techniků a daly by se i nazvat "co v knížkách dosud nebylo". Snažíme se získat příspěvky i od bývalých vojenských pilotek, vždyť se o nich skoro nikde nepíše a jistě si tuto pozornost zaslouží.

 

Jednotlivé příběhy se budou objevovat postupně, v nabídce vlevo klikněte pro zobrazení na název příběhu, který chcete zobrazit. Věříme, že se vám budou líbit.

 

První, kdo se s vámi podělí o své vzpomínky, je bývalý pilot Standa Trubák, autor knížky "Proveďte katapultáž", z jehož pera je již devět povídek: Elementárka, Pokračovka, Bojovka, Prouďáky - čili Přeškolení na proudovou techniku, série Bojový pluk I. - III. z doby kdy byl Standa u bojového pluku, Dopravní pluk kdy Standa přišel do Mošnova a Nová technika kdy do Mošnova přišly stroje nové éry.

Dalším je Jiří Kurz, bývalý vojenský pilot, který sedlal typy C-105, Jak-11, MiG-15, An-2 a IL-14. Záliba v cestování zpestřeném leteckou tématikou, simulátorové létání. Potkat jej můžete v Hradci Králové. Jeho první povídka je o létání s Ančou, čili Antonovem An-2.

V pořadí třetím je Jirka Ondráček, jehož povídka Potíže s racky pojednává o "předpokladech katapultáže" aneb co se stane, když vám vletí při startu do motoru neukázněný racek.

Čtvrtým pánem, kdo zveřejní své vzpomínky je Pepa Pešek. Jeho povídka Vyšší moc  se věnuje náhodným a nevyzpytatelným jevům, které se v běžném leteckém životě prostě stávají.

Pátý v pořadí je Oskar Roš a jeho povídání o úloze lidského činitele během běžných i mimořádných událostí.

Dalším je František Pavelčík se svým povídáním o průkopnících létání na Moravě - Bratřích Žurovcích.

Sedmým autorem je Mjr. v. v. Ladislav Jerguš, který coby radista vzpomíná na svou službu, povídání najdete pod odkazy Radisti I. - povídka Vzpomínky radisty a Radisti II. - povídka Zahraniční lety.

Jako osmý se se svou povídkou Pumpáž vzpomíná na létání s MiGem-21PF Antonín Olajec.

Devátým autorem je Jaroslav Charvát, který v povídce Český fiškus vypráví o létání se starou dobrou Andulou - Antonovem An-2.

Již desátým autorem v pořadí je František Trojka. V jeho povídce Jak to bylo zamlada najdete vzpomínky na létání především s nákladními kluzáky, ale taky vrtulníky nebo Il-14.

Jako jedenáctý se s příběhy ze života leteckého technika podělí Jaroslav Janečka. Jeho povídání nese název I technici tvoří letectvo.

Dvanáctou povídkou je pokračování vzpomínek Jaroslava Janečky s názvem Pokračování vzpomínek ze stojánky

Třinácté vzpomínání nese název S motorkami do Mongolska a je od Slavomíra Valečka.

Čtrnácté povídání je již třetím třetím z pera Ladislava Jerguše. Vzpomínání se jmenuje Letectvo a politika.

Patnáctou povídkou je pokračování vzpomínek, které Slavomír Valečko začal v povídce S motorkami do Mongolska. Zakončení tohoto povídání z osudového srpna 1968 nese název Konečně doma.

Povídkou šestnáctou jsou Pitotky - Zvláštní předpoklady k letecké nehodě. Jejím autorem je Lubomír Juriš.

Sedmnáctým je povídání Jána Repy o tom, že "Celý život sa človek - letec - musí učiť.

V osmnácté povídce nás Václav Flieger seznámí se svými začátky u práškařů.

V devatenácté povídce Václav Flieger své povídání o práškařích uzavírá.

Jubilejní dvacátou povídku má na svědomí Jaromír Janečka, tentokráte se jeho vzpomínání věnuje "peckám", čili pilotním cvičným kabinám (PCK).

Jedenadvacátý v pořadí je František Trojka, který pro náš web uvolnil 3. kapitolu své knihy Cesta do oblak; povídání nese název Plachtění.

Dvaadvacátá a třiadvacátá povídka je z pera Jardy Mílka, který v Kanadě vzpomíná na své učitele a učitelky a také na svá dvě setkání s UFO.

Pětadvacátým povídáním je vzpomínání Oskara Roše na "PeCKy" a jednu nehodu, či chcete-li závadu, na MiGu-21.

Dvacátá šestá povídka nese název Autopilot a jejím autorem je Lubomír Juriš.

Sedmadvacáté v pořadí jsou vzpomínky Ivo Kauera, jejich první část se jmenuje "Technik u dopravky 1972-1992".

Druhá část vzpomínek Ivo Kauera se jmenuje Perličky a je obsahem osmadvacátého povídání.

Třetí část vzpomínek Ivo Kauera je dvacátou devátou povídkou. Tentokrát se věnuje létání s Mi-17 a jmenuje se Technikem na Mi-17.

Jubilejním, již třicátým povídáním, je poslední část vzpomínek Ivo Kauera a jmenuje se Vzpomínám, vzpomínám...

Jedenatřicátou vzpomínkou jsou Moje letecké začátky od Bohumíra Trojčínského.

Pokračování těchto vzpomínek je dvaatřicátá povídka Již skoro pilotem.

Další, již třiatřicáté povídání, je třetí pokračování vzpomínek Bohouše Trojčínského s názvem Civil.

Třicáté čtvrté povídání je první ze série vzpomínání Jiřího Tuzy na létání s Learjetem.

Pokračování vzpomínek Jiřího Tuzy o Learjetu má číslo třicet pět.

S třemi vyprávěními o Službě vlasti přichází v třicáté šesté vzpomínce Jirka Ježek, jeho vzpomínky mají podtitul Pilotem MiG-15 snadno a rychle.

Třetí část vzpomínek Jiřího Tuzy na Learjet má číslo třicet sedm.

 

Obsah © Svaz letců Příbor, z. s. | Design & grafika © Pavel Šenk